2011. február 14., hétfő

Áfonyás aszaltszilva-krémleves habgaluskával

Még anno, karácsonyi készülődés és menütervezés közepette találkoztam az aszaltszilva-krémlevessel. Épp csak annyira állt meg rajta a tekintetem, hogy 'hmm, ez gusztán hangzik, majd visszatérünk rá', aztán lapoztam tovább, és persze totálisan elfelejtettem, hol botlottam bele. Próbáltam rálelni, nem sikerült, de a téma nem hagyott nyugodni, így aztán bevonultam a boszorkánykonyhába. Krémlevest főzni nem nagy kunszt ugyebár, elrontani alig-alig lehet. A csoki hirtelen ötlet volt, de mennyei felhangot tett az ízbe.

Hozzávalók:
20 dkg (puha) aszalt szilva
10 dkg fekete áfonya
0,5 l tejszín (és egy kevés víz, ha nagyon sűrű lenne)
1,5 pohár vörösbor
3-4 evőkanál méz
fahéj, szegfűszeg (esetleg egy kis kardamom)
2 dkg étcsokoládé (75-80%)
2 tojás fehérje
porcukor

Az aszalt szilvát az áfonyával és a vörösborral fölteszem főni, beledobom a fahéjrudat és pár szem szegfűszeget. Addig kell főnie, míg a szilva egészen puha lesz és az alkohol nagy része elpárolog.Ezután kiveszem a fűszereket, felöntöm tejszínnel és összeturmixolom. Az étcsokit a mézzel együtt a levesbe keverem. Tálaláskor a tojásfehérjéből porcukorral és egy csipet sóval vert habot kanállal a tetejére szaggatom.

Nincsenek megjegyzések: